فریاد بلند مسلمانان اینجا به جایی نمی‏رسد! +تصاویر حتما بخوانید
درباره ی مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و ظهور ایشان
طبقه بندی: ، ، |

بودائیها با سنگ و چوب به تعدادی مسجد در مرکز میانمار حمله کرده و صدها خانه را به آتش کشیدند که در جریان این حملات یک مسلمان میانماری کشته و ۹ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش موعود به نقل از ابنا، افراط گرایان بودایی در میانمار، در حملات جدید خود، مساجد و منازل مسلمانان را به آتش کشیدند.این حملات در «اوکان » در 110 کیلومتری شمال یانگون رخ داد و چندین روستا و بخشی از این شهر در آتش کینه بوداییان افراط گرا سوخت.بوداییان افراطی در این حملات، دو باب مسجد و صدها واحد خانه را در مرکز میانمار به آتش کشیدند که یک مسلمان میانماری کشته و دست کم 9 تن مجروح شدند.

این حمله شبانه، بار دیگر مسلمانان میانمار را به وحشت انداخت و نشان داد اقدامات دولت برای مهار کردن موج خشونت ها علیه مسلمانان ناکافی بوده است.این افراط گرایان، ضمن سوزاندن منازل مسلمانان و دو مسجد اقدام به چپاول روستائیان کردند.بیشترین بخش‌هایی که هدف حملات بودائی‌ها قرار گرفت سه روستای واقع در حاشیه این شهر بود. در این روستاها دست‌کم 60 خانواده مسلمان زندگی می‌کردند که در اثر حملات بودائی‌ها تمام خانه‌های آنها به آتش کشیده شد.

این حملات پس از یورش بودائیهای شهر میختیلا در شمال میانمار و کشتن دست‌کم 43 مسلمان  صورت گرفته است. خشونت‌های اخیر بر عدم توانایی دولت تین سین در کنترل و جلوگیری از حملات بودائیها به مسلمانان میانمار تاکید می‌کند.به گزارش ابنا، در جلسه شورای حکومتی میانمار که با موضوع بررسی اعطای حق شهروندی به اقلیت‏ها در این کشور برگزار شد؛ با اعلام اینکه از سال 1982 دولت میانمار اقلیت مسلمان روهینگیا را شهروند محسوب نمی‏کند، مصوب شد که این قانون نیازی به تغییر ندارد و مسلمانان همچنان حق دریافت شهروندی را ندارند.

نکته تامل برانگیز این جلسه موافقت با اعطای حق شهروندی به 130 اقلیت دیگر میانمار بود که با اعتراض شدید فعالان حقوق بشری حاضر در جلسه روبرو شد.با وجود آنکه نزدیک به 800 هزار مسلمان اقلیت روهینگیا در میانمار زندگی می كنند، اما دولت این کشور از به رسمیت شناختن آنها به عنوان شهروندان میانمار خودداری کرده و بر همین اساس، نیروهای دولتی و بوداییان این کشور که اکثریت را تشکیل می دهند، طی ماه های گذشته خشونت های زیادی به راه انداخته و تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیا را قتل عام کرده اند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : محمد رضا زینی
تاریخ : 13 / 2 / 1392
ساعت :



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir









پایگاه جامع عاشورا